Hoe Crusader Kings 3 de beruchte gebruikersinterface van CK2 vereenvoudigde

Kruisvaarderskoningen 3 Het heeft geen gevechten of puzzels zoals veel andere videogames. Maar ik ben ervan overtuigd dat het één soort vijand heeft: de gebruikersinterface.

Het is echter een van de weinige games waarvoor ik de hele nacht wakker ben gebleven, zelfs als ik weet dat ik de volgende dag aan het werk ben. Als ze haar haak in me krijgt, graaft ze diep in me. Kruisvaarderskoningen 3 Het is een strategiespel waarin je als landeigenaar speelt tijdens de Latin Holy Wars. Het heeft een open einde en de doelstellingen worden door de speler bepaald, maar de meeste mensen spelen met de bedoeling een imperium te creëren dat groter is dan enig ander rijk op de kaart door middel van uitvluchten, oorlog, diplomatie of buy-in.

Als dat opwindend klinkt, ben ik hier om je te vertellen dat het grootste deel van het spel spelers vraagt ​​om naar een zeer ingewikkelde kaart te kijken – een zeer gedetailleerde en realistisch nauwkeurige kaart van het gebied in ofwel de 867e of de 1066e. knop, dan zal onvermijdelijk de geschiedenis zich omwikkelen, of u nu door uw acties of door de simulatie van het spel beslissingen neemt voor alle andere landeigenaren op het bord.

Het vernietigde de katholieke kerk, lanceerde een Europese verovering vanuit India en gaf met enige moeite het jodendom voet aan de grond in Zweden.

Veel plezier Kruisvaarderskoningen 3 Kijk hoe de geschiedenis op onverwachte manieren verandert. Het vernietigde de katholieke kerk, lanceerde een Europese invasie vanuit India en gaf, met enige moeite, het jodendom voet aan de grond in Zweden. Het is mogelijk om dingen in goede richtingen te sturen – als je eenmaal de enorme hoeveelheid informatie kunt bespreken die de game je altijd probeert te laten zien.

Kruisvaarders koningen is een serie die ik graag met mijn vrienden zou willen delen, maar de meesten van hen kijken één keer naar de gebruikersinterface en vallen er meteen op terug. Er zijn gewoon te veel dingen op het scherm: menu’s die meer menu’s genereren, veel muntmenu’s waar je voor moet zorgen, evenals alle gegevens over hoe de personages over je denken, je persoonlijkheidskenmerken die de gameplay beïnvloeden – de lijst gaat maar door, en je moet dat allemaal ontdekken.

Vanwege de overvloed aan deze informatie wordt het soms afgebeeld met een soort afkorting, waarbij symbolen worden gebruikt om aan te geven dat dit personage één oog heeft (een ooglapje) of dat dit personage een SOA heeft (een bij die een bloem bestuift). Begrijpen hoe u ervoor kunt zorgen dat uw nakomelingen landeigenaren en misschien zelfs een formidabele macht kunnen blijven, betekent dat u uw relaties met uw vazallen, uw vorsten en uw militaire macht begrijpt. Je zult ook moeten leren hoe je op de kaart zelf moet klikken om de aangrenzende linialen te zien en zij Affiliates, en dit alles zal ook in de loop van de tijd veranderen. Het lijkt alsof je omringd bent door tientallen tikkende klokken, die allemaal aftellen naar een mogelijke ramp.

Het blijkt dat Perpetual Crisis een perfecte speelaflevering is

Een deel van de reden dat ik dit niet kan onderschatten, is dat het moeilijk is om ooit het gevoel te hebben dat je vele middelen allemaal in orde zijn; Er is geen goed stoppunt omdat je altijd op de rand van een nieuwe ramp staat. Mijn vermogen om door te zetten hangt af van het kennen van al mijn opties. Het blijkt dat Perpetual Crisis een perfecte speelaflevering is.

Ontwikkelaars bij Paradox Interactive, ontwikkelaar Kruisvaarderskoningen 3Ze begrijpen het raadsel: dat het niveau van complexiteit in hun games ze soms minder toegankelijk kan maken voor gamers, ook al is dat niveau van complexiteit wat gamers leuk vinden in hun games. Hoewel de ontwikkelaars van Paradox zeggen dat sommige spelers zich laten meeslepen door de oudere, complexere gebruikersinterface, Kruisvaarderskoningen 3 Het was een bewuste poging om de gebruikersinterface van het spel te vereenvoudigen.

“Ik denk dat een van de problemen met games die veel karakters of landen hebben, is: ‘Wacht, wie is deze man?'” Jonas Wickerstrom, UX-ontwerper bij Kruisvaarderskoningen 3, Zeg eens. “Het kan moeilijk zijn om onderscheid te maken tussen personages of om je geschiedenis met hen te herinneren.”

Petter Lundh, hoofd 2D-artiest bij Paradox Interactive, vreest dat de wrijving van de menu’s van het spel spelers zal frustreren en ertoe zal leiden dat ze het spel helemaal verlaten. “We willen dat de verbeeldingskracht en het probleemoplossend vermogen van de speler gefocust blijven op de gamewereld in plaats van zich te verliezen in bruikbaarheidsproblemen”, zei hij.

Het is gênant om toe te geven dat een game je gewoon irriteert en je niet zeker weet waarop je moet klikken of waar je op moet letten.

Kruisvaarderskoningen 3 Het is het soort spel waar veel gamers graag verhalen over horen – de subreddit Shit Crusader Kings Says staat vol met berichten waarin om hulp wordt gevraagd bij het trouwen met je zus – maar soms kan het eng zijn om te spelen. Het is gênant om toe te geven dat een game je in de war brengt en je niet zeker weet waarop je moet klikken of waar je op moet letten. Zelfs als een doorgewinterde gamer kan het spelen in een nieuwe cultuur of religie me soms doen twijfelen over waar ik heen moet. Mijn vriendin Emily Lipstein, directeur van sociale media bij MoederbordIn het begin, vertelde ze me, vond ze het spel erg ontmoedigend.

Ze zei: “Ik maak geen grapje als ik zeg dat ik het gevoel heb dat ik een masterdiploma moet halen om dit spel alleen te kunnen spelen.”

Ze vertelde me dat ze zich pas na ongeveer 90 uur kijken naar een YouTuber die het spel speelde, comfortabel genoeg voelde om het te kopen en het zelf uit te proberen.

Het doel van Paradox is niet om de speler bang te maken. In feite is de oplossing voor verlammingsanalyse om te proberen spelers betere manieren te geven om hun vragen in het spel zelf te beantwoorden, wat natuurlijk begint met de kaart.

“Spelers besteden er veel tijd aan om ernaar te kijken, dus het moet functioneel zijn en er goed uitzien. In eerdere titels moest je vaak schakelen tussen twee of zelfs drie verschillende kaartmodi om te zien wat je wilde”, aldus Wickerström. naar Kruisvaarderskoningen 3Ze besluiten om de hoeveelheid informatie die de game je laat zien te wijzigen op basis van hoeveel je in- of uitzoomt op de kaart.

“Het is erg moeilijk om de juiste balans van informatie te krijgen terwijl je in- en uitzoomt”, zei Wickerstrom. “Door het op deze manier te doen, kun je echter het grootste deel van je tijd in een enkele kaartmodus doorbrengen en met alles communiceren met slechts de linkermuisknop.”

Emily vertelde me dat ze aan het spelen was Kruisvaarderskoningen 3 Als een “middeleeuwse datingsimulator”, waarbij elke nieuwe erfgenaam een ​​rollenspel speelt volgens de statistieken die elke erfgenaam bezit. Sommige spelers kijken bijvoorbeeld naar de verlegen heerser en zien dat hij hun doelen in de weg staat. Voor iemand als Emily is het een kans om alle opties te verkennen die de game te bieden heeft, waarvan ik er per ongeluk enkele tegenkwam.

“Ik herinner me vooral dit toneelstuk waarin de man die ik speelde willekeurig een tovenaar werd”, zei ze. Toen voelde ik plotseling, Hoe werkt de magische monteur? Omdat dat iets is dat zo duidelijk in het spel is ingebouwd, en het heeft een hele infrastructuur die je honderden uren kunt besteden aan spelen en niet eens kunt verkennen.”

Emily zei dat het handigste wat de game biedt aan spelers die zich overweldigd voelen door de gebruikersinterface, de mogelijkheid is om hun muisaanwijzer over een gemarkeerde term te bewegen en de pop-up te lezen die een “tooltip” wordt genoemd en die de term uitlegt. Het spel pauzeren om een ​​definitie te lezen klinkt echter niet als een spannende rit Kruisvaarderskoningen 3 Hiermee kunnen gamers tooltips in tooltips plaatsen, wat betekent dat je jezelf functioneel alle speltermen kunt leren die je nodig hebt zonder het programma te verlaten.

“Als je (Paradox) games speelt, gebruik je vaak tooltips om meer gedetailleerde informatie te krijgen. Soms was die informatie complex en werden de hints te groot”, zei Wickerstrom.

“Ik denk dat mensen toen begonnen te denken: ‘Waarom kan ik de muis niet gewoon in een tooltip verplaatsen?'” “

(naar Kruisvaarderskoningen 2, Ik speelde het spel altijd met de fanwiki open in het browservenster – het was erg moeilijk om alle mechanica uit het hoofd te leren. Je kunt zien waarom de beslissing van het vervolg om zichzelf uit te leggen zonder de speler te laten vertrekken, het spel meeslepender zou maken.)

Hoewel het niet de bedoeling van het spel is om tooltips in tooltips te plaatsen, voelt het soms als een afbeelding van een konijnenhol. Kruisvaarderskoningen 3. Het is een spel dat zijn spelers altijd moet vragen om met een beetje wrijving te worstelen om het te begrijpen, maar het navigeren door die wrijving maakt de beloning om eindelijk te weten wat het allemaal betekent veel bevredigender. Hoe beter je begrijpt hoe elk element van de gebruikersinterface werkt, hoe sterker de speler. Het gladstrijken van enkele van de ruwe kantjes van de gebruikerservaring van de game verbreedt echter hun publiek en helpt de ontwikkelaars van Paradox ook om deze game zo geavanceerd als altijd te houden.

“Hoe meer moeite we steken in de kunst en gebruikerservaring, hoe complexer de mechanica die we met succes zullen kunnen communiceren. In feite zijn er vaak aanzienlijke winsten te behalen in weergave en UI-flow alleen, zodat het niet nodig is om vereenvoudig de spelmechanismen. “Alleen omdat een game er eenvoudig en intuïtief uitziet, wil nog niet zeggen dat er geen complexe gameplay-interacties zijn en vice versa.”

Trouw aan mijn ervaring Kruisvaarders koningen Verdiept met de nieuwe benadering van de game voor de gebruikersinterface. Ik speel niet langer alleen om te overleven, maar om te ontdekken wat ik kan doen. In het spel van ingebeelde geschiedenis is er niets lekkerder dan een absurde droom – zoals het verslaan van de Grote Khan – waar te maken. Kruisvaarderskoningen 3 Het biedt tal van wegen om dit doel of elk ander doel dat je onderweg tegenkomt te bereiken. Soms is het niet de prettigste gebruikersinterface die u duidelijke instructies geeft, maar in plaats daarvan een gevoel van richting.

Kommentar veröffentlichen

Neuere Ältere

نموذج الاتصال