Waarom kan ik geblokkeerde nummers niet synchroniseren met een nieuwe Android-telefoon?

Gmail-spamnummers geblokkeerd

Rita El Khoury / De Android-autoriteit

Ik wissel niet vaak van telefoon, maar als ik dat doe, zie ik tegen elk onderdeel van het proces op. Hoewel Google enkele stappen eenvoudiger heeft gemaakt met zijn robuustere Android-back-upsysteem en nieuwe Fast Pair-telefoonconfiguratie, zijn er nog steeds genoeg saaie onderdelen. Het is lastig om wearables en Bluetooth-accessoires opnieuw te koppelen en smart home-gadgets in te stellen om de nieuwe telefoon te volgen om geolocatie, inloggen en opnieuw toewijzen van apps naar mijn wens te automatiseren. Het kan een dag duren en het wordt allemaal met de hand gedaan; Wat ik echter niet kan doen, is mijn geblokkeerde nummers op mijn Android-telefoon overzetten of synchroniseren naar een nieuwe.

En dit kleine probleem zit me nu al twee jaar dwars. Het verbaast me dat het nog niet is opgelost.

Ik vertrouw erop dat Google sommige spamnummers zelf zal identificeren en zal voorkomen dat ze mij lastig vallen, maar ik doe ook mijn best om spam te rapporteren en eventuele spammers en spammers die rondsluipen te blokkeren. Elk jaar of zo merk ik echter dat ik oproepen beantwoord en berichten van deze spamnummers bekijk, simpelweg omdat de blokkeerlijst niet is verplaatst toen ik naar een nieuwe telefoon verhuisde.

De lijst met geblokkeerde nummers wordt niet overgedragen wanneer u van telefoon wisselt. Uiteindelijk beantwoord ik oproepen en lees ik berichten van dezelfde spamnummers.

Spam en phishing zijn grote problemen in sommige landen, zoals de Verenigde Staten en India. In mijn ervaring waren ze geen probleem in Frankrijk, maar ze waren een enorme overlast in Libanon, waar er geen openbare gegevensbeschermings- en privacyregels zijn. Omdat ik een praktiserend apotheker was, werd mijn nummer geregistreerd bij het syndicaat en zonder mijn toestemming gedeeld met honderden farmaceutische en niet-farmaceutische bedrijven. Zelfs twee jaar na het stoppen van mijn kliniek krijg ik nog wekelijks tientallen spamberichten op mijn Libanese nummer.

Aangezien spam een ​​vervelende dagelijkse gebeurtenis is, zou je denken dat alle tools tot je beschikking staan ​​om het te bestrijden. Google bestrijdt het echter door Assistent-oproepen te screenen en massale gegevens van miljoenen gebruikers te verzamelen om spam te identificeren voordat u erdoor wordt gestoord, maar het vergeet een heel simpele truc die iedereen extra hoofdpijn kan besparen: synchroniseer gewoon de lijst met geblokkeerde nummers op Android met telefoons.

Spam, phishing en misbruik zijn grote problemen. Ik hoef maar één keer een nummer te blokkeren, maar Google probeert het probleem op een andere manier op te lossen.

In tegenstelling tot spam wordt het probleem verergerd wanneer je je voorstelt dat een beledigende ex of iemand uit je verleden je blijft bellen of sms’en. Je blokkeert ze en denkt dat je klaar bent met de onzin, alleen om hun nummer weer te zien verschijnen als je overschakelt naar een nieuwe telefoon. Als we er bewust voor kiezen om een ​​nummer te blokkeren of als spam te markeren, willen we nooit meer naar hetzelfde nummer kijken.

Hier zijn drie manieren om dit probleem op te lossen, van eenvoudig en handmatig tot complex en automatisch:

  • Voeg een gids toe export en import De menuknop Geblokkeerde nummers in de apps Google Phone en Berichten.
  • Behandel uw lijst met geblokkeerde nummers als een oproeplogboek en zorg daarvoor Backup en herstellen Wanneer gebruikers van telefoon wisselen.
  • Synchronisatie van de lijst met geblokkeerde nummers Met mijn Google-account (misschien als onderdeel van Google Contacten?), zodat het altijd wordt bijgewerkt op al mijn apparaten.

Dat laatste doet Apple met iCloud. U blokkeert een nummer op uw iPhone en het wordt gesynchroniseerd met uw iPad, iMac en elk ander apparaat dat u gebruikt. Google kan en moet het op dezelfde manier doen. Natuurlijk, het is niet zo spannend als het screenen van assistent-oproepen, maar niemand wil steeds dezelfde nummers blijven blokkeren.

Blokkeert u dezelfde nummers opnieuw wanneer u overschakelt naar een nieuwe Android-telefoon?

2 stemmen

Kommentar veröffentlichen

Neuere Ältere

نموذج الاتصال