Het antwoord van Android op AirDrop is beschikbaar om in bèta te proberen

Het antwoord van Android op AirDrop van Apple is bijna klaar voor Windows-pc en u kunt het nu meteen uitproberen. officieel blogpostGoogle heeft aangekondigd dat Dichtbij delen in bèta is en al beschikbaar is om te downloaden naar uw computer. Het is compatibel met pc’s met Windows 10 en hoger en telefoons met Android 6 en hoger. ARM-gebaseerde apparaten, zoals Microsoft Surface Pro Xwerkt niet met deze functie.

Als je AirDrop nog niet hebt gebruikt, kun je in principe eenvoudig en draadloos bestanden tussen Apple-apparaten verzenden met slechts een paar klikken. Het is handig om foto’s met vrienden te delen, maar het is ook handig om snel bestanden van je telefoon naar je computer over te zetten, ervan uitgaande dat je zowel een iPhone als een Mac hebt. Het Android-equivalent, Near Share, kan al een tijdje telefoons en Chromebooks verbinden, maar tot nu toe kon het geen verbinding maken met pc’s.

Hoewel het nog steeds een bakker is, voelt Neighbourhood Share in beta al ongerept aan. Ik had het binnen enkele minuten geïnstalleerd en uitgevoerd op mijn Windows 10-machine. Ik begon meteen GIF’s van mijn computer naar de Pixel 7 te sturen. De app kan ook gemakkelijk de host van andere Android-review-apparaten in mijn kantoor detecteren en er ook verbinding mee maken (ik laat mijn machtigingen voor delen in de buurt thuis wijd open omdat het mijn apparaat minder hoofdpijn). Als ik wilde, kon ik de bestanden naar Galaxy Z Fold 4En Galaxy S23UltraEn Pixel 7 Pro. Google zegt dat apparaten zich binnen 5 meter van elkaar moeten bevinden om te kunnen functioneren.

Screenshot van een bericht in de buurt

Share Near is in bèta op Windows 10.
schermafbeelding: Florence Ion/Gizmodo

Near Share is al meer dan een jaar beschikbaar tussen Android-apparaten en Google heeft het in september opengesteld voor Chromebook-gebruikers. Maar het is deze integratie met Windows die me het meest enthousiast maakt. Het is moeilijk om uw Android-apparaat aan te sluiten en handmatig bestanden tussen het apparaat en de pc over te zetten.

Near Share maakt gebruik van een combinatie van Bluetooth en WiFi direct om communicatie tussen uw apparaten mogelijk te maken. Als u de pop-up Apparaten delen niet ziet, moet u mogelijk de machtigingen op uw Android-apparaat aanpassen. U moet uw computer ook in vindbare modus zetten om bestanden te verzenden. Ook kan het delen van bestanden vastlopen als u buiten het pc-app-venster klikt wanneer u bezig bent met het synchroniseren tussen apparaten, dus probeer niet te verstrikt te raken in het gebruik van uw muis terwijl u het uitprobeert.


Wilt u meer consumentenelektronica van Gizmodo? Bekijk onze gidsen voor De beste telefoonsEn De beste laptopsEn De beste camera’sEn De beste televisiesEn De beste drukkersEn De beste tabletten. En als je meer wilt weten over het volgende grote ding, bekijk dan onze gids HAlles wat we weten over iPhone 15.

(tags voor vertaling) Android

Kommentar veröffentlichen

Neuere Ältere

نموذج الاتصال