Het tij is gekeerd voor de single Doctors

Welkom bij Startups Weekly, een diepgaand overzicht van het startup-nieuws en de trends van deze week door de Chief Stock Correspondent en co-host. Natasha Mascarenhas. Abonneer u om dit in uw inbox te ontvangen hier.

Het is moeilijk om proactief te zijn als het tij al is gekeerd. Dit is echter wat we zien gebeuren in de wereld van individuele huisartsen, wanneer beleggers horen over veranderende risicobereidheid van institutionele beleggers, tijdlijnen voor fondsenwerving verlengen, doelstellingen voor investeringsvehikels verlagen of van plan zijn het project helemaal te verlaten. Sommigen hebben dit op de harde manier geleerd, terwijl anderen, zoals Sahil Lavingia, liquiditeitsverschaffers letterlijk hun cheques laten annuleren als ze zich schuldig voelen over het investeren in durfkapitaal terwijl de markt wankelt en de rentetarieven stijgen.

Het is een verschuiving van de fund-of-money-mentaliteit die vorig jaar populair was, toen investeringsfirma’s cheques voor experimentele investeerders in een vroeg stadium verlaagden om risico’s te verminderen en zelfs de eerste checks te leiden in een generatie nieuwe startups. Nu lijkt het idee om er maar één te ondersteunen moeilijker te verkopen – afhankelijk van met welke organisatie je praat.

Voor mijn volledige kijk op deze groeiende spanning in de avonturenwereld, lees mijn TC+ column: “Zijn enkele huisartsen uit elkaar?”

Ik weet dat sommigen van ons nog steeds aan het bijkomen zijn van de SVB-chaos, die zich nog volop aan het ontvouwen is. Mijn hoop met dit artikel is om nuance te geven over hoe de markt van hier naar een zeer specifieke subset van chequeschrijvers zal gaan. Met andere woorden, ja, er is een sombere donkere wolk die nu beter zichtbaar is dan voorheen. Maar paraplu’s zijn er. ergens.

In de rest van deze nieuwsbrief hebben we het over AI, tokens en showdays. Zoals altijd kun je mij volgen Twitteren Of Instagram om het gesprek voort te zetten. Je kunt me ook tips sturen via natasha.m@techcrunch.com of via Verwijs naar het nummer +1925271 0912. Geen speeltuinen alstublieft.

Het is helemaal geen General Motors. Het is gewoon AI

Nu ik blijkbaar in Cerebral Valley woon, is het heel gemakkelijk om geweldige investeerders, oprichters of vrienden van mij te vinden midden in een gepassioneerd gesprek over AI. Heck, we hebben onlangs zelfs een ChatGPT-screencast gedaan om SVB uit te leggen tijdens de wijnavond.

Ondanks een hyperactief nieuwslandschap, dankzij ChatGPT-plug-ins, Google-portal en de magie van Canva, kwam het beste stuk dat ik de hele week las van onze eigen Devin Coldeway. In deze analyse publiceerde Coldway een onderlinge vergelijking van de beste AI-tools, waarbij ze werden gevraagd alles te genereren, van een phishing-e-mail tot code.

Dit is wat u moet weten: In de wereld van AI is het bijna onmogelijk om een ​​samengesteld effect in te kapselen. Technologie blijft zichzelf overtreffen en vooruitgang wordt gevierd met weinig hoop. Maar kijk zelf maar als je me niet gelooft!

Digitaal gemaakt portret van een mannelijk hoofdsilhouet met veelkleurige versnellingen binnen op een witte achtergrond.

Afbeeldingscredits: Andrej Onofrinko (opent in een nieuw venster) / Getty-afbeeldingen

Gehoord op Techstars Demo Day

Ik ging deze week voor het eerst sinds 2019 naar een persoonlijke demodag, met dank aan 500 Global. Er was een speciale, oprechte energie in de zaal, deels omdat, zoals 500 CEO Christine Tsai zei, de 19 bedrijven hun visie op de toekomst delen “rond een van de donkerste achtergronden in Silicon Valley.” Meer info om te weten, maar hieronder denk ik dat ik zal wijzen op enkele anekdotes die ik hoorde tijdens de Accelerator-presentatiesessie.

  • “Ik vind het erg nuttig om uw omzetgroei te vergelijken met de groei van uw team – persoonlijk houd ik niet van procesintensieve bedrijven en ik wil absoluut meer investeringen zien in R&D en product(teams)”, Cindy B, partner bij CapitalX.
  • “We zijn officieel tieners”, zei Tsai op de 13e verjaardag van het gaspedaal.
  • “Als je aan een merk denkt, denk je waarschijnlijk aan zoiets als Nike. Maar voor Generatie Z zijn enkele van de grootste merken mensen”, aldus Dettori-oprichter en CEO Megan Russell.
  • “We weten hoe we kassa’s moeten uitvoeren”, zegt Peter Wachira, CEO van Tripitaca, en voegde er later aan toe: “We weten hoe we dingen voor elkaar moeten krijgen.”

Afbeeldingscredits: Hedendaagse / Getty-afbeeldingen

Een van de beroemdste duo’s van het project wil met je praten

Ik heb zojuist een podcast-interview gepost met Freada Kapor Klein van Kapor Capital en Mitch Kapor, het ondernemende investeerderspaar achter High Impact Investing Group. Het duo heeft onlangs een boek gepubliceerd, dus daar praten we over, hun keuze om weg te lopen van de investering en de erfenis die ze blijven opbouwen.

Dit is een belangrijk moment van podcast: Er moet ook worden opgemerkt dat er in het begin een paar mensen waren, blanke mannen, die overwogen om met ons samen te werken en ze besloten dat we niet genoeg geld gingen verdienen, dus gingen ze ergens anders heen. zichzelf en ik hoop dat ze er iets van leren.”

  • Ik was eerder deze maand op de podcast van komiek Alexis Gay, Non-Technical, om over alles te praten buiten mijn dagelijkse baan. Kom voor een croissant. Blijf voor de duivel.
  • Luister ook naar Found, een podcast over de verhalen achter startups. Deze week publiceerde het team een ​​interview met het brein achter “een startup in de genetica die uitgestorven soorten weer tot leven wil wekken om te helpen bij inspanningen voor natuurbehoud.” Kaak = gevallen.
Vooruit Kapoor Kapoor

Afbeeldingscredits: Clark Studio

Etc etc.

Gezien op Techcrunch

De startup zegt dat de stormloop van zeewier naar Florida een voordeel heeft

Hivemapper is een miljoen kilometer verwijderd van het doel om Google Maps te verslaan

Twitter maakt op 1 april een eind aan de “oude” blauwe ruitjes

China herinnert de VS eraan dat het de gedwongen verkoop van TikTok kan en zal kraken

Gezien op TechCrunch+

Naaldgaren: 5 ideeën verkennen met LGBT+ VC-oprichters

Beleggers willen de beste ESG-gegevens. Hier leest u hoe u het aan hen kunt geven

Terwijl TikTok en Coinbase het opnemen tegen toezichthouders, zijn sommige vragen eenvoudiger dan andere

Pitch Deck Teardown: Prelaunch.com’s seed-kit, $ 1,5 miljoen

Hoe een kameraad 8 jaar lang startte met het opbouwen van een koffie-imperium

binnenkort praten,

N

Kommentar veröffentlichen

Neuere Ältere

نموذج الاتصال